2010 m. sausio 29 d., penktadienis

Kišas su svogūnais ir kumpiu

Kišas (pranc. quiche) - man visad atrodė, kad turėtų būti kažkas labai jau sudėtinga ir sofistikuota, na šiaip, prancūziška ir nesuprantama .... ypač lietuviams...

O paprasta iki skausmo, o gal geriau sakyti, kad paprasta ir visai neskausminga? Vienaip ar kitaip, tai buvo mano ir mūsų šeimos metų atradimas. Yra daug jo variantų. Lietuviškai reikėtų vadinti 'pyragu', bet man labiau patinka žodis 'kišas' :).
Penktadienis man kažkaip visad sunki diena. Tad vakarienė turi būti ne tik skani, bet paprasta. Paprasta ta prasme, kad pačio gaminimo turi būt labaaai mažai. Tikrai netiktų cepelinai (o aš jų nekad ir negaminau pati viena, esu tik padėjusi), ar kitas daug laiko reikalaujantis patiekalas. Jei kišui gaminčiau tešlą pati, tai dar minimum valandą ją reikėtų laikyti šaltai, tad penktadienio vakarą pasirinkome, kaip aš vadinu, tinginio variantą. Iš šaldytuvo išėmėm šaldytos tešlos (sluoksniuotos). Po kokių 15 min., kai vos atšilo, išdėjom tešlą į apvalią kepimo formą ir apkepėm orkaitėje 15-20 min. Tuo tarpu supjausčiau tris labai didelius svogūnus, apkepiau svieste ir alyvuogių aliejuje. Kepiau apie pusvalandį, t.y. tiek, kad svogūnai suminkštėtų, apkeptų ir įgautų švelniai rusvą spalvą. Tada subėriau pjaustytą kumpį ir šoninę, prieskonius, kepiau kol apkepė. Kol kepė svogūnai, pasiruošėme užpilą iš 4 kiaušinių, grietinės ir tarkuoto čedaro sūrio. Ant apkepto tešlos pagrindo sudėjau svogūnų ir kumpio mišinį, supyliau kiaušinių-grietinės-sūrio plakinį ir kepėm apie pusvalandį. O iškeptas kišas atrodė taip:

Skanu tiek karštas (vakarienei), tiek šaltas (pusryčiams). Tinka balto ar raudono vyno taurė (vakarienei). O apie tešlos receptą - kitą kartą...

1 komentaras:

  1. Sveiki.Apie tešlą tas kitas kartas buvo per 2m.?Ar aš pražiopsojau?

    AtsakytiPanaikinti